Flytt, omteckning och avslut
Vanliga frågor om avslut eller ändring
Hur avslutar jag mitt avtal med Verisure?
Om du vill avsluta ditt avtal, ring oss på 020-7 24 365 (öppettider för kundvård är helgfria vardagar 8:15-15:00, lunchstängt 11:30-13:00.) Du kan också skicka ett meddelande via Support > Kontakta oss på Mina Sidor eller i appen.
När kan jag säga upp mitt avtal med Verisure?
Normalt har du tre månaders uppsägningstid som privatkund, men i vissa avtal förekommer bindingstid. Om du är osäker på hur ditt avtal ser ut, kontakta kundservice så hjälper vi dig.
Vad händer med avtalet om jag flyttar?
Vid flytt kontaktar du oss som för en vanlig uppsägning. Vår flyttavdelning hjälper dig förmedla överlåtelse av larmet till nya ägare/hyresgäster och lämnar ett erbjudande för ditt nya boende om du önskar det. Du kan anmäla flytt genom att ringa 020-7 24 365 (öppettider för flyttavdelningen är helgfri måndag-onsdag samt fredag 8:15-15, torsdag 9-15, lunchstängt alla dagar 11:45-13:00) alternativt skicka ett meddelande via Support > Kontakta oss på Mina Sidor eller i appen.
Jag ska separera och den andra parten bor kvar, hur överlåter jag avtalet?
Det är möjligt att teckna om ett aktivt larmsystem från en person till en annan. Vid en omteckning behöver vi uppgifter om nuvarande avtalstecknares mailadress, nya avtalstecknarens mailadress, namn och personnummer. Dessa uppgifter kan vi få genom att du kontaktar oss på 020-7 24 365 alternativt via Support i Verisure app eller på Mina Sidor.
Kan jag pausa avtalet med Verisure?
Nej, du kan inte pausa ditt avtal med oss.
Hur gör jag för att lägga till flera tjänster och funktioner?
Kontakta vår kundtjänst på 020-7 24 365 alternativt via Support i appen eller på Mina Sidor, eller besök vår webshop på https://shop.verisure.se/.
KONTAKTA OSS
- Chatta med våra operatörer på kundservice vardagar 8-19
- Kontaktformulär
MIna sidor
Har du allmänna frågor?
Kontakta oss på [email protected]
*Ladda ner Verisure App kostnadsfritt från Appstore eller Google Play